Informatie over de buitenworkshop 

wijzigingen worden steeds in rood vermeld!

Opzet:

Er zullen 4 groepen van 4 fotografen gemaakt worden. De groepen wisselen ieder uur van model, met daartussen een korte pauze. Zo krijgt iedere fotograaf dus 15 minuten effectieve fotografeertijd per model. (beginnen met ieder 5 minuten en daarna ieder nog eens 10 minuten)  De workshop zal veel meer topless en naakt bevatten dan een gewone workshop. 1 model met lingerie en 3 modellen poseren apart per groep voor esthetisch naakt.

Locatie en tijd:  zondag 12 sept 2004

We beginnen om 11.50 uur met de indeling in groepen

om exact 12.00 gaan we aan de slag. Na ieder uur wissel je van model met je groepje.

Vanaf 11.40 uur ben je welkom. Wij zijn er niet veel eerder dus kom niet veel te vroeg, maar zeker niet te laat!

 

Welke modellen:

Linde (lingerie), Sandra (naakt), Irene (nieuw model) en Bo (naakt)

Indien Falanta niet doordringt tot de finale van Veronica's lekkerste, zal zij op vrijwillige basis aanwezig zijn als reserve model. Zolang zij die dag aanwezig is, kan zij op TFP basis poseren voor de fotografen die pauzeren. Die fotografen verplichten zich dan wel om haar binnen 4 weken een CD op te sturen! Naam en adres bij haar achterlaten.

Techniek:

Houdt rekening met buitenlicht en studioflitsers( 100 of 200 ISO ), maar ook met wat mindere lichte situaties bij slechter weer of op een overdekt stuk. (400 tot 800 ISO) ook een eigen flitser en wellicht een statief is wenselijk. Ook bij zonlicht zal je invullicht nodig hebben. Dit kan door je eigen flitser 1 1/2 stop onder te belichten of via een zelf mee genomen reflectiescherm.

Prijs:

100 euro. Wellicht in eerste instantie niet echt goedkoop, maar als je naar het niveau van de modellen kijkt met daarbij de grotere hoeveelheid naaktfotografie, de mogelijkheden van de locatie en het feit dat je mee mag fotograferen met anderen, is dit in feite heel veel waar voor je geld. Vorige keer bleek ook dat je op zo'n workshop veel meer foto's kan maken dan bij een reguliere workshop. Halverwege zag ik al allerlei fotografen zuinig gaan doen met rolletjes, omdat dit veel harder ging dan ze verwacht hadden. Sla dus royaal in!

 

Koffie/brood

Voor snaperingen zorgt een ieder zelf. Dit drukt de prijs en houdt het vooral werkbaar voor mij. De vorige keer was ik teveel tijd en aandacht kwijt voor de cathering. Ik kan dan beter mijn tijd aan hulp bij het fotograferen besteden. Ik zorg voor de modellen.

 

Wel/niet

Bij buitenopname situaties is het toegestaan om met een collega fotograaf mee te fotograferen. Hierdoor kan je effectieve fotografie tijd enorm toenemen, maar..... je mag de fotograaf die op dat moment de beurt heeft op geen enkele wijze hinderen of de aandacht van het model vragen. De aandacht van het model is uitsluitend gericht op de fotograaf die de beurt heeft! Uiteraard is het bij de opstelling binnen met studiolicht niet toegestaan om met flitslicht mee te fotograferen.

De modellen mogen hun tel. nrs. en emailadressen niet aan de fotografen geven. Alle contacten, bv. voor het opsturen van een CD met foto's, lopen via mij. Val de modellen hier dus ook niet mee lastig!!

Gemaakte foto's zijn uitsluitend bestemd voor niet commercieel gebruik. Plaatsing op een niet commerciele eigen site, ten behoeve van zelfpromotie is toegestaan. Voor elk mogelijk commercieel gebruik is een contract met het model noodzakelijk.

Aanbieding:

Wie van te voren een CD uit mijn huidige assortiment besteld en deze samen met het workshopgeld betaald, krijgt die CD op de dag van de buitenworkshop voor het bedrag van 15 euro. Deze aanbieding geldt alleen op deze dag!

Aanbieding van Hensel namens Goutier en Peters:

reflectiescherm groot formaat 5 in 1 voor de halve prijs en koffers -20%.

Voor de Hensel aanbiedingen geldt: op de dag zelf contant betalen. Informatie via de site van Hensel (www.paulpeters.org) Hier kun je ook je bestelling via email doorgeven met de vermelding dat je van de aanbieding van de buitenworkshop van PiaR-Fotografie gebruik wilt maken.

Route en adres:

Autosloperij the Young Ones. Volkelstraat 21 3045 PX Rotterdam. Ik adviseer om op een routeplanner te kijken (bv. www.alh.nl) voor de juiste route. Om een globaal idee te krijgen: het ligt op het industrieterrein achter Rotterdam airport, vlak bij het Franciscus ziekenhuis.